ام وی ام X33 بخریم یا نه؟ + مزایا و معایب

شاید برای خیلی از خریداران این سوال مطرح شود که آیا ام وی ام بخریم یا نه؟ در جواب این سوال باید گفت ام وی ام از جمله  خودروهایی است که از نظر خصوصیات فنی و قابلیت‌های رفاهی طرفداران زیادی دارد و از نظر میزان فروش آمار خوبی در بازار ایران داشته‌ است‌.

طراحی داخلی و خارجی زیبا، مصرف کم سوخت و امکانات رفاهی از جمله نقاط قوت این خودرو به شمار می‌آیند. وجود ۴ کیسه هوا، استارت بدون کلید، اتوکلاو، سیستم مالتی مدیا ۴ بلندگو، فرمان برقی دی کات از دیگر ویژگی‌های جدیدترین نسل ام وی ام X33 هستند‌. در این مقاله از گیربکس عاشوری در مورد قیمت ام وی ام اتوماتیک ، مزایا و معایب آن، ، هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام x33 و نظرات کاربران در مورد ام وی ام X33 قدیمی صحبت خواهیم کرد.

مزایا و معایب ام وی ام X33

مدیران خودرو ۴ مدل مختلف از ام وی ام X33 را تاکنون به بازار ایران عرضه کرده ‌است. ام وی ام X33 در چین و کشورهای دیگر به اسم تیگو۳ می‌شناسند. اولین مدل از این خودرو در سال ۸۹ به بازار معرفی شد. این مدل قیمت مناسبی نسبت به رقیبان کره‌ای داشت و دارای آپشن‌هایی بود که مورد توجه خریداران قرار گرفت.

در سال ۹۵ نیز مدل جدیدی از این خودرو به وسیله مدیران خودرو به بازار عرضه شد که تغییرات زیادی نسبت به مدل قبلی داشت و ظاهر و کابین آن نسبت به قبل بهتر شده بود و امکانات رفاهی بیشتر و وجود گیربکس اتوماتیک از دیگر ویژگی‌های این مدل بود.

مدلی که در سال ۱۴۰۰ روانه بازار شد دارای موتور توربوشارژ بود که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. در سال ۱۴۰۲ جدیدترین مدل ام وی ام وارد بازار شد که در ویژگی‌های فنی و شکل ظاهری نسبت به نمونه‌های قبلی بهبود پیدا کرده بود.

ام وی ام ایکس 33 بخریم یا نه؟

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام MVM

تعمیرگیربکس اتوماتیک

مزایای ام وی ام X33

جدیدترین ام وی امX33  که در سال ۱۴۰۲ روانه بازار شده‌ است در مورد طراحی ظاهری و امکانات رفاهی نقاط قوت بیشتری نسبت به مدل‌های قدیمی دارد. سه مورد از مهم‌ترین مزیت‌های این خودرو به شرح زیر هستند:

طراحی داخلی و خارجی زیبا

اگر عکس تمام مدل‌های ام وی ام را با هم مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که ام وی ام کراس از مدل‌های دیگر بسیار زیباتر است. بدنه میانی بدون تغییر مانده‌ است و جلو و پشت این خودرو شباهت‌های زیادی با فونیکسFX و X22  پرو دارد. جلو پنجره این مدل جذابیت زیادی دارد.

بیشتر بخوانید
تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه چگونه است؟

طراحی داخلی و کابین خودرو نیز زیبایی بهتری نسبت به نمونه‌های قبلی دارد. برای طراحی داخلی این خودرو از رنگ‌های سفید، آبی، مشکی یا نقره‌ای استفاده شده ‌است. همچنین مواد اولیه مرغوب‌تری برای طراحی داخلی و ساخت کابین به کار رفته ‌است. مورد دیگر که جذابیت این مدل را افزایش داده دکمه‌های پیانویی داشبورد است.

صرفه جویی در مصرف سوخت

مدل‌های قدیمی ام وی ام X33 در هر ۱۰۰ کیلومتر به اندازه ۶ تا ۷ لیتر سوخت مصرف می‌کنند و دارای موتورهای ۲ لیتری هستند. موتورهای به کار رفته در نسل قدیمی ام وی ام X33 نیز تنفس طبیعی یا توربوشارژ هستند؛ اما ام وی امX33 نسل جدید دارای موتور توربوشارژ ۱ لیتری هستند. مصرف سوخت در مدل جدید ۲۰ درصد کم‌تر شده ‌است و به دلیل وجود باک ۴۸ لیتری در این خودرو در زمان کوتاه نیاز به مراجعه به پمپ بنزین نخواهید داشت.

آپشن‌های رفاهی

ارتقای قابلیت‌های رفاهی و ایمنی یکی دیگر از مزایای ام وی ام X33 است. در این خودرو به جای ۲ کیسه هوا، ۴ کیسه هوا تعبیه شده ‌است. سیستم‌های ترمز و کنترلی موجود در خودروی جدید ام وی امX33 امکان رانندگی آسان‌تر و راحت‌تر را فراهم کرده ‌است.

همچنین امکانات رفاهی این خودرو نسبت به نسل‌های قدیمی بهبود پیدا کرده ‌است. آپشن‌های رفاهی این خودرو به شرح زیر هستند:

  • سیستم کنترل باد لاستیک
  • امکان استارت بدون نیاز به کلید
  • اتوکلاو
  • تهویه دیجیتال
  • شارژ بی سیم
  • دوربین عقب و سنسور پارک
  • سانروف
  • فرمان برقی دی کات
  • سیستم مالتی مدیا دارای ۴ بلندگو
مزایا و معایب ام وی ام ایکس 33

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50

تعمیرگیربکس اتوماتیک

معایب ام وی ام X33 جدید

اغلب معایب نسل جدید ام وی ام مربوط به ویژگی‌های فنی این خودرو است. خصوصیات بخش پیشرانه این مدل را به خودروی شهری تبدیل کرده و کارکرد قابل قبولی در جاده‌ها ندارد. مهم‌ترین معایب این خودرو عبارتند از:

پیشرانه معمولی

مهم‌ترین مشکل ام وی ام جدید موتوری با قدرت کم است. جدیدترین نسل ام وی ام در دو مدل مختلف به بازار عرضه شده ‌است. در مدل دستی ظرفیت موتور ۱.۵ لیتری است و در مدل اتوماتیک موتور از نوع توربوشارژ و ظرفیت ۱ لیتری است. مدل اتوماتیک دارای گیربکس  CVT 9ساعته است و قدرت ۱۱۲ اسب بخار و گشتاور۱۵۰ تیوتن متر موجب شده‌است که این خودرو کارآیی لازم را در جاده‌ها نداشته باشد.

نبود قطعات یدکی خودرو

یکی از مشکلات نسل جدید ام وی ام وجود نداشتن قطعات یدکی این خودرو در خارج از تهران است و مسئولان مدیران خودرو هنوز نتوانسته‌اند این مشکل را رفع کنند. در زمان خرید باید خریداران به این موضوع دقت داشته باشند همچنین لازم به ذکر است که قیمت قطعات یدکی این خودرو نیز بالا است و برای سرویس های دوره ای و تعویض روغن بهتر است به مراکزی که قابلیت تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه را دارند مراجعه نمایید.

بیشتر بخوانید
گیربکس چیست؛ هر آنچه درباره جعبه‌دنده باید بدانید

کابین کوچک

این خودرو نسبت به دیگر کراساوورهای موجود در بازار کابین کوچک‌تری دارد. جکS3 یکی از مهم‌ترینرقیبان ام وی ام جدید است که کابین آن دارای فضای بیشتری است.

در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان مجموعه گیربکس عاشوری می توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید .

تعمیرگیربکس اتوماتیک

نظرات کاربران در مورد ام وی ام X33 قدیمی

این خودرو در سال ۸۹ به بازار ایران معرفی شد. قیمت رقابتی فروش و شرایط فروش دو عاملی بودند که آمار فروش این خودرو را افزایش دادند؛ زیرا در محدوده قیمت این خودرو، محصول ژاپنی یا کره‌ای شاسی بلند در بازار ایران وجود نداشت.

پیشرانه ۴ سیلندری و موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی از جمله خصوصیات فنی این خودرو هستند. قدرت ۱۳۹ اسب بخار و گشتاور۱۸۲ از دیگر ویژگی‌های ام وی ام X33قدیمی هستند. گیربکس ۵ سرعته دستی نیرو را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کنند و در هر ۱۰۰ کیلومتر ۹.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کرد‌.

شکل ظاهری این خودرو نیز دارای طراحی ساده‌ای بود عقب این خودرو نیز به نسل دوم تویوتا راو ۴ شباهت دارد. شاید بتوان گفت که بیشترین جذابیت این خودرو مربوط به تایر زاپاسی است که در عقب خودرو وجود دارد.

طراحی داخلی این مدل نیز ساده و کابین آن از مواد با کیفیت پایین ساخته شده ‌است. داشبورد نیز در مقایسه با رقیبان جذابیت خاصی ندارد. صرف نظر از این موارد، فضای کابین و دید مناسب آن از نقاط قوت ام وی ام X33 قدیمی است. برای پا و سر فضای کافی داخل کابین وجود دارد و به همین خاطر گزینه مناسبی برای خانواده‌ها است.

طراحی داخلی ام وی ام ایکس 33

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5

تعمیرگیربکس اتوماتیک

قیمت ام وی ام X33 اتوماتیک

عوامل مختلفی بر قیمت ام وی ام تاثیر گذار هستند که شامل موارد زیر می‌شوند:

خودروی صفر یا کارکرده

یکی از فاکتورهای مهم در قیمت گذاری خودرو این است که قیمت ماشین نو با کار کرده متفاوت است. مسلما خودروی صفر قیمت بیشتری نسبت به کارکرده دارد.

آپشن‌ها و امکانات رفاهی

هر خودرویی با توجه به سالی که تولید می‌شود دارای آپشن‌های متفاوتی نسبت به نمونه‌های قدیمی‌تر دارد و یکی از عوامل مهم در قیمت ام وی ام  X33اتوماتیک امکانات و آپشن‌های این خودرو است.

بیشتر بخوانید
مقایسه اچ سی کراس با لیفانx60

خصوصیات فنی

موتور، گیربکس، سیستم ترمز و تعلیق ویژگی‌های فنی یک خودرو را تشکیل می‌دهند که در قیمت گذاری آن بسیار موثر هستند.

ویژگی‌های کابین

استفاده از مواد اولیه مرغوب که استحکام و دوام لازم را داشته باشند و همچنین داشتن کابین تمیز و محکم از عوامل موثر بر قیمت خودرو ام وی ام X33 اتوماتیک هستند.

رنگ خودرو

برخی از رنگ‌ها از جذابیت و محبوبیت بیشتری برخوردار هستند مسلما این رنگ‌ها قیمت فروش بیشتری دارند. برای نمونه ام وی امX33 اتوماتیک دارای رنگ سفید یا مشکی نسبت به دیگر رنگ‌ها با قیمت بیشتری عرضه می‌شود.

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک جک j5

تعمیرگیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس ام وی ام X33 اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس به عواملی مانند میزان خرابی، قطعه تعویض شده، مکان تعمیر و نرخ تعمیرگاه بستگی دارد. میزان و نوع خرابی گیربکس در قیمت تمام شده تعمیر آن تاثیر زیادی دارد. مواردی مانند تعویض فیلتر یا تعویض روغن گیربکس اتومات با قیمت کم‌تری در تعمیرگاه‌ها انجام می‌شوند؛ اما چنانچه دنده‌ها یا کلاج مشکل پیدا کنند برای تعمیر یا تعویض آن‌ها باید هزینه بیشتری پرداخت شود.

اگر برای تعمیر گیربکس لازم باشد برخی قطعات عوض شوند هزینه تعمیر بسیار زیاد می‌شود. اگر قطعه اصل و اورجینال جایگزین قطعه معیوب شود در مقایسه با مواردی که قطعه مشابه و دارای کیفیت پایین باشد نرخ تعمیر گیربکس بیشتر می‌شود.

نکته تاثیر گذار دیگر در هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک مکان تعمیر است در مکان‌های مختلف این احتمال وجود دارد که هزینه تعمیر و تعویض قطعات یکسان نباشد. نوع تعمیرگاه نیز بر قیمت تعمیر گیربکس موثر است. در تعمیرگاه‌های معتبر و مجرب خدماتی که ارائه می‌شود نرخ بالاتری دارند؛ اما خدمات با کیفیت و صحت بیشتری انجام می‌شوند.

سخن پایانی

مدیران خودرو تاکنون ۴ نسل از ام وی ام X33 را روانه بازار ایران کرده‌اند. جدیدترین مدل این خودرو کارآیی در سال ۱۴۰۲به بازار ایران معرفی شد؛ هرچند بدون عیب و نقص نیست اما نقاط قوت آن خیلی بیشتر از معایب این خودرو هستند. شکل ظاهری و کابین این محصول از زیبایی و جذابیت بالایی برخوردار است و داخل کابین از مواد با کیفیت و با رنگ‌های مشکی، آبی، سفید یا نقره‌ای طراحی شده ‌است. نسل جدید ام وی ام دارای موتور توربوشارژ ۱ لیتری است که مصرف سوخت کمی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این خودرو تنها کافی است با مشاوران ما در گیربکس عاشوری ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *