تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو5

آریزو5 از دسته خودروهایی است که در آن به جای گیربکس دستی از گیربکس اتوماتیک استفاده شده است. اگرچه این خودرو با استفاده از قطعات بسیار با کیفیت تولید می‌شود اما پس از مدتی به دلایل گوناگون که در ادامه بررسی خواهیم کرد، ممکن است گیربکس آن دچار آسیب شود و مجبور شوید نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک آن اقدام کنید. در این مطلب از گیربکس عاشوری قصد داریم اطلاعاتی درباره علائم خرابی گیربکس اتوماتیک آریزو فایو و تعمیر آن در اختیار شما قرار دهیم. با ما همراه باشید .

تعمیر گیربکس اتوماتیک چری آریزو 5

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x60

تعمیرگیربکس اتوماتیک

معرفی خودروی آریزو۵

شرکت خودروسازی چری در کلاس‌های کراس اوور و سدان، راهی بازار ایران شده است. در این میان شرکت مدیران خودرو به عنوان شریک اصلی چری در ایران، به مونتاژ مدل‌هایی همچون تیگو2(ایکس 22)، تیگو3 (X33)، تیگو5 و تیگو7 مشغول است. در بین سدان های چری نیز مدل‌های MVM550 و آریزو 5 در ایران حضور حضور دارند.

چری آریزو 5 یکی از سدان‌های جمع و جور شرکت چری است که این خودرو در سال 2015 به نمایش عمومی درآمد و از سال 2016 تولید آن آغاز شد. که بعد از مدت کوتاهی این خودرو راهی کشور ما نیز شد.

 این خودرو با نصب سیستم توربو شارژ روی موتور، قدرت و گشتاور خروجی بالایی دارد. این خودرو توانایی ارائه قدرت و عملکرد مناسب را دارد و به عنوان یک سدان میان‌سایز خوب شناخته می‌شود.از مشخصات فنی آن هم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– موتور: پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با سیستم پرخوران

– تعداد سیلندر: ۴ سیلندر

– تعداد سوپاپ: ۱۶ سوپاپ

– قدرت: ۱۴۷ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه

– گشتاور: ۲۱۰ نیوتن‌متر در ۳۵۰۰ دور در دقیقه

– گیربکس: ۷ سرعته اتوماتیک CVT

– شتاب صفر تا صد: ۹.۵ ثانیه

– مصرف سوخت: ترکیبی در حدود ۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر

نمای داخل چری آریزو5

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس

تعمیرگیربکس اتوماتیک

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک آریزو ۵

اگر گیربکس این خودرو دچار آسیب شود شما را با علائم مختلفی مواجه می‌کند که باید سریعاً نسبت به تعمیر آن اقدام کنید. علائم خرابی گیربکس اتوماتیک آریزو ۵ شامل موارد زیر می‌شوند:

  1. صدای غیرعادی: شنیدن صداهای ناشی از اصطکاک یا سایش درون گیربکس، مانند صداهای تق تق، صدای زوزه و… ناشی از خراب شدن گیربکس هستند.
  2. عملکرد نامناسب: کم شدن شتاب خودرو، تاخیر در تغییر دنده، ناپایداری در دنده از دیگر علائم هستند که نشان دهنده عملکرد نامناسب خودرو می باشند.
  3. نشتی روغن: مشاهده نشتی روغن گیربکس که می‌تواند به وجود خرابی در سیستم روغن‌رسانی یا ترک کردن قطعات مهم گیربکس اشاره کند.
  4. حرکت نامنظم: لرزش یا لرزش غیرطبیعی در هنگام حرکت خودرو، به خصوص هنگام تغییر دنده از دیگر علائم محسوب می‌شود. اگر اینگونه علائم را در گیربکس اتوماتیک آریزو ۵ تجربه کردید، باید به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید تا علت خرابی را تشخیص داده و تعمیرات لازم را انجام دهند تا صدمه بیشتری به سیستم گیربکس و خودرو وارد نشود.

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 چگونه انجام می‌شود؟

برای تعمیر گیربکس اتوماتیک ابتدا باید از تجهیزات مختلف برای باز کردن گیربکس و تست آن استفاده کرد. از آنجایی که این بخش از خودرو از بخش‌های گوناگونی تشکیل می‌شود باید تک تک آنها مورد بررسی قرار گیرند. اگر یک تعمیرکار متخصص در این زمینه انتخاب شود تعمیر گیربکس در زمان کوتاهی انجام می‌شود. گاهی اوقات برخی از قطعات گیربکس به راحتی قابل تعمیر هستند و در برخی مواقع نیز باید از قطعات یدکی برای جایگزین کردن آنها استفاده کرد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 چگونه انجام می‌شود؟

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک جک j5

تعمیرگیربکس اتوماتیک

تشخیص و عیب یابی مشکلات گیربکس آریزو5

 تشخیص و عیب یابی مشکلات گیربکس آریزو ۵ نیازمند تجربه و تخصص فنی است. در اینجا چند مرحله کلی برای تشخیص و عیب یابی مشکلات گیربکس آریزو ۵ را مرور خواهیم کرد :

  1. بررسی علائم: نخستین مرحله بررسی علائم و نشانه‌ها است. شما باید مشکلات ظاهری مانند صداها، لرزش ها، تاخیر در تغییر دنده و…. را به دقت بررسی کنید.
  2. بررسی سطوح روغن: بررسی سطح و وضعیت روغن گیربکس یکی از مراحل مهم در تشخیص مشکل گیربکس اتوماتیک است . اطمینان حاصل کنید که سطح روغن در محدوده مناسب است و همچنین بررسی کنید که روغن آلوده نباشد زیرا آلوده بودن روغن می‌تواند نشانه مشکلات دیگری نیز باشد.درصورت مشکل در روغن گیربکس، بهتر است هرچه سریع تر نسبت به تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خود اقدام نمایید.
  3. مطالعه کدهای خطا: در صورتی که در پنل مرکزی اطلاعات خطاهای مربوط به گیربکس نشان داده می‌شود، ضروری است که به کدهای خطا توجه کنید.
  4. استفاده از تجهیزات تشخیص خطا: اگر گیربکس شما هشدار خطا میدهد ، تعمیرگاه‌های تخصصی دارای تجهیزات تشخیص خطا و پیشرفته هستند و می‌توانند با استفاده از آنها مشکلات گیربکس را تشخیص و تعمیر کنند.
هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو ۵

در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان مجموعه گیربکس عاشوری می توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید .

تعمیرگیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو ۵​

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو5 وابسته به عوامل مختلفی است. از آنجایی که مشکل در گیربکس ممکن است وابسته به عوامل مختلف و آسیب به اجزای مختلف خودرو و گیربکس باشد و برای تعمیر هر یک هزینه‌های گوناگونی محاسبه میشود که قابل پیش بینی نمیباشد. تعمیرکاران بر اساس خدماتی که انجام میدهند هزینه‌های متفاوتی برای تعمیر دریافت خواهند کرد. وابسته به اینکه شما چه تعمیرکاری را برای تعمیر خودروی خود انتخاب کنید باید هزینه‌های مختلفی بپردازید.

بعنوان مثال از عوامل موثر دیگر در هزینه نهایی می‌توان به تعمیر یا تعویض قطعات گیربکس اشاره کرد. اگر نیاز به تعویض قطعات گیربکس وجود داشته باشد باید هزینه بیشتری برای تعمیر پرداخت کنید و  هزینه خرید قطعات یدکی نیز شامل هزینه نهایی می‌شود. حتماً برای تعمیر گیربکس اتوماتیک خودروی خود یک فرد متخصص را انتخاب کنید تا نیار کمتری به تعویض قطعه داشته باشید.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک آریزو۵

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50

تعمیرگیربکس اتوماتیک
سخن پایانی

ما در این مطلب راجع به تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو فایو صحبت کردیم و درباره تعمیر گیربکس اتوماتیک آن نیز اطلاعاتی را در اختیارتان قرار دادیم. در صورتی که با علائم خرابی گیربکس مواجه شدید حتماً به یک تعمیرکار متخصص مراجعه کنید. مجموعه گیربکس عاشوری به عنوان یکی از مجموعه‌های معتبر در کشور خدمات گوناگونی در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک ارائه می‌دهد. شما برای تعمیر خودروی خود می‌توانید به راحتی از نمایندگی‌های مجاز مجموعه ما کمک بگیرید. پرسنل مجموعه ما تجربه و مهارت کافی در این زمینه دارند و بهترین خدمات را به شما ارائه خواهند داد. جهت مشاوره تنها کافیست از طریق شماره های درج شده در سایت با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول (تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5)

گیربکس خودروی آریزو فایو از چه نوعی است؟

در این خودرو به جای خود گیربکس دستی از گیربکس اتوماتیک استفاده شده است.

بهترین راه برای نگهداری گیربکس آریزو5 چیست؟

بهترین روش برای نگهداری گیربکس استفاده از سرویس‌های دوره‌ای برای تعمیر آن است زیرا در این سرویس‌ها قسمت‌های مختلف گیربکس بررسی می‌شوند و اگر کوچک‌ترین مشکلی وجود داشته باشد آن را برطرف خواهند کرد.