آموزش تعویض روغن گیربکس ام وی ام X33

برای نگهداری بهتر گیربکس‌های  اتوماتیک باید روغن آنها را در موعد مقرر تعویض کرد. یک روغن با کیفیت در خودروهای ام وی ام ایکس ۳۳ می‌تواند باعث افزایش طول عمر گیربکس‌های اتوماتیک و روند بهتر خودرو شوند. زمانی که شما در زمان مشخص برای سرویس گیربکس خودرو به یک تعمیرکار ماهر مراجعه می‌کنید این شخص با اندازه‌گیری سطح روغن می‌تواند زمان تعویض روغن را برای شما مشخص کند. حتماً به نوع روغنی که برای گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنید دقت داشته باشید تا این محصول متناسب با خودرو انتخاب شود. برای اطلاعات بیشتر درباره تعویض روغن گیربکس‌ اتوماتیک خودرو ام وی ام ایکس۳۳ با ما همراه شوید.

آموزش تعویض روغن گیربکس خودروی MVMX33

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5

تعمیرگیربکس اتوماتیک

حجم روغن گیربکسMVM x33 اتوماتیک

حجم روغنی که درون گیربکس‌های اتوماتیک قرار می‌گیرد اهمیت بسیار زیادی در نگهداری از گیربکس اتوماتیک دارند. یک روغن با کیفیت روانکاری مناسبی داشته و می‌تواند از قطعات مختلفی که درون گیربکس اتوماتیک قرار گرفته‌اند نگهداری کند. اگر حجم روغن گیربکس کم شود باید میزان کمبود روغن را برای آن برطرف کرد. در خودروهای ام وی ام ایکس ۳۳ گیربکس‌های اتوماتیک از جنس بسیار مرغوبی هستند. در صورتی که حجم روغن در این گیربکس‌ها کاهش پیدا کند فشار بسیار زیادی به گیربکس خودرو و قطعات مختلف آن وارد می‌شود. شما از طریق دفترچه راهنمایی تولید کننده خودرو نیز می‌توانید اطلاعات دقیقی درباره حجم روغن و نوع آن به دست آورید.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام x33 چگونه است؟

در خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ از یک گیربکس متغیر پیوسته استفاده می‌شود. این گیربکس روی یک سیستم قرقره کار می‌کند و به صورت خودکار می‌تواند نسبت انتقال را تغییر دهد. این نوع گیربکس قابلیت رانندگی نرم‌تری را نسبت به دیگر گیربکس‌های اتوماتیک فراهم می‌کند و برای تعویض روغن آن باید به نکات مختلفی توجه کرد. شما ابتدا باید برای تعویض روغن به فردی مراجعه کنید که تخصص و مهارت کافی در این زمینه داشته باشد. با استفاده از دستگاه‌های ساکشن تعویض روغن، تمامی روغن قدیمی درون گیربکس خودرو بیرون کشیده و یک روغن جدید جایگزین آن می‌شود.

بیشتر بخوانید
گیربکس چیست؛ هر آنچه درباره جعبه‌دنده باید بدانید

 برای گیربکس‌های اتوماتیک ام وی ام ایکس ۳۳ باید یک روغن مخصوص انتخاب شود. روغن‌ها با غلظت‌های مختلفی تولید می‌شوند که هر کدام از آنها برای گیربکس‌های گوناگون مناسب هستند. در صورتی که برند روغن متناسب با این خودرو باشد می‌تواند شرایط بهتری برای راننده و عدم هزینه‌های زیاد در تعمیر گیربکس اتوماتیک ایجاد کند. پس از اینکه تعویض روغن گیربکس توسط فرد متخصص انجام شود راننده می‌تواند به مسیر خود ادامه دهد.

در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان مجموعه گیربکس عاشوری می توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید .

تعمیرگیربکس اتوماتیک

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک ام وی ام ایکس 33

هزینه تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با توجه به عوامل مختلف متفاوت است. اینکه شما کدام برند را برای روغن خود انتخاب کنید تاثیر زیادی در هزینه نهایی می‌گذرد. از آنجایی که روغن گیربکس تاثیر بسیار زیادی برای کاهش هزینه‌های تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 دارد سعی کنید بهترین روغن را برای خودتان انتخاب کنید. اگرچه شما یک بار هزینه بالایی پرداخت می‌کنید اما در کنار آن می‌توانید از هزینه‌های زیادی جلوگیری کنید. با توجه به اینکه شما چه شخصی را برای تعویض روغن انتخاب می‌کنید نیز هزینه متفاوتی برای آن تعیین می‌شود. برخی از افراد خدمات گوناگونی را در کنار تعویض روغن ارائه می‌کنند که هزینه آنها نیز به طور جداگانه برای شما در نظر گرفته می‌شود.

زمان تعویض روغن گیربکس ام وی ام x33

به گفته بسیاری از سازندگان خودروها باید روغن گیربکس اتوماتیک بین ۵۰ تا ۹۰ هزار کیلومتر تعویض شود. اگر سطح روغن در خودرو کم شود باید حتماً نسبت به تعویض آن اقدام کرد. شما در خودرو ام وی ام ای ۳۳ می‌توانید بین ۳۰ تا ۵۰ هزار کیلومتر روغن را تعویض کنید تا شرایط بهتری در خودرو به وجود آید. تعویض سریعتر روغن به شما این امکان را می‌دهد تا از سلامت قطعات گیربکس نیز مطمئن باشید.

بیشتر بخوانید
آموزش رانندگی با ماشین دنده اتوماتیک+ هفت نکته طلایی

از آنجایی که در گیربکس‌های اتوماتیک حرارت بسیار بالایی ایجاد می‌شود دیسکوزیته روغن کاهش پیدا می‌کند و رسوبات مختلفی در آن به وجود می‌آید. اگر شما تعویض روغن را در زمان مشخص خود و حتی زودتر انجام دهید، می‌توانید از این مورد جلوگیری کرده و باعث تمیز ماندن اجزای داخلی گیربکس اتوماتیک شوید.

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک جک j5

تعمیرگیربکس اتوماتیک

سرویس‌های دوره‌ای گیربکس اتوماتیک MVMX33

تعویض روغن با استفاده از سرویس‌های دوره‌ای کار بسیار راحتی است. زمانی که شما برای سرویس گیربکس اتوماتیک خودروی خود به یک فرد متخصص مراجعه می‌کنید او سطح روغن گیربکس را نیز در اندازه‌گیری می‌کند. اگر شما در زمان مشخصی که تعمیرکار برایتان مطرح می‌کند به سرویس‌های دوره‌ای بروید به راحتی می‌توانید زمان تعویض روغن خودرو را نیز متوجه شوید. این کار به شما کمک می‌کند تا اگر روغن گیربکس اتوماتیک به هر دلیلی دچار آسیب شده باشد بتوانید در زمان بهتری آن را تعویض کنید. اگرچه سرویس‌های دوره‌ای توسط مجموعه‌های مختلفی ارائه می‌شوند اما شما باید مکانی را برای این سرویس‌ها انتخاب کنید که خدمات بیشتری ارائه داده و تجربه بالایی دارند.

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50

تعمیرگیربکس اتوماتیک

سخن پایانی

همانطور که در این مطلب توضیح دادیم در خودروی ام وی ام ایکس ۳۳ از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌شود که تعویض روغن آن اهمیت زیادی دارد. تعویض روغن طی مراحل مختلفی انجام می‌شود که مهمترین بخش آن بیرون کشیدن کامل روغن از مخزن روغن گیربکس است. در این خودرو گیربکسCVT قرار دارد که باید برای نگهداری از قطعات آن از یک روغن مرغوب استفاده کرد. اگر می‌خواهید تعویض روغن گیربکس اتوماتیک خودرو را انجام دهید باید حتماً به یک مکان معتبر مراجعه کنید؛ زیرا خودتان نمی‌توانید به تنهایی این کار را انجام دهید.همچنین حتما دقت داشته باشید مراکزی مراجعه نمایید که از امکان تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه برخوردار باشد. مجموعه گیربکس عاشوری خدمات متنوعی در این زمینه ارائه می‌دهد. شما می‌توانید از طریق همین سایت با همکاران ما ارتباط بگیرید و اطلاعات کافی را به دست آورید.

بیشتر بخوانید
تعمیر گیربکس اتوماتیک cvt

4 دیدگاه در “آموزش تعویض روغن گیربکس خودروی ام وی ام X33

  1. محسنی گفت:

    حجم روغن گیربکس ام وی ام x33 اتوماتیک چقدره ؟

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام ، حجم روغن هر خودرو متفاوت است شما میتوانید از طریق دفترچه راهنمای تولید کننده خودرو نیز اطلاعات دقیقی درباره حجم روغن و نوع آن به دست آورید.

  2. jasmin گفت:

    آموزش تعویض روغن گیربکس ام وی ام x33 و زمان تعویض روغن گیربکس ام وی ام x33 و تفاوت روغن تازه و کهنه رو بصورت ویدیویی کاش آپلود میکردید

    1. مدیر سایت گفت:

      با سلام ، حتما در آینده بارگذاری میشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *