تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو

گیربکس از منبع نیرو بوده و شامل بخش‌های مختلفی است. این بخش نیرو را به چرخ‌های ماشین منتقل کرده و باعث حرکت آن‌ها می‌شود. گیربکس انواع مختلفی دارد که در ماشین‌های گوناگون با هم متفاوت است. گیربکس اتوماتیک تیگو دارای پیچیدگی‌های بسیاری است. این بخش همانند دیگر قسمت‌های خودرو ممکن است دچار خرابی شود و نیاز به تعمیر گیربکس اتوماتیک پیدا کند،به همین دلیل باید علائم آن را دانسته و در صورت بروز هر کدام سریع به مکانیک مراجعه کنید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس

تعمیرگیربکس اتوماتیک

آشنایی بیشتر با خودرو تیگو

برند خودروسازی چری یک شرکت چینی بوده و یکی از بزرگ‌ترین تولید‌کنندگان خودرو در جهان است. این شرکت از اوایل هزاره سوم میلادی فعالیت خود را شروع کرد. این مجموعه اولین نمونه‌های خودروی ارزان قیمت را تولید کرده و آن‌ها را به کشور‌های دیگر صادر کرد. در سال ۲۰۰۵ این شرکت از خودروی کراس اوور خود که تیگو نام داشت، رونمایی کرد. بعد از چندین سال در سال ۲۰۱۰ تولید تیگو با کیفیت و جنس مناسب‌تری انجام شد. انواع تیگو شامل تیگو۵، ۷ و ۸ هستند که از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردارند. در دهه ۸۰ و ۹۰ خودرو‌های تیگو در انواع مختلف و با همکاری شرکت مدیران خودرو وارد کشور شد.

عوامل خرابی گیربکس اتوماتیک تیگو

عوامل مختلفی در خراب شدن گیربکس اتوماتیک تیگو مؤثرند. این عوامل عبارتند از:

  • استفاده از روغن نامناسب
  • کمبود روغن گیربکس
  • خراب شدن سنسور‌ها
  • خراب شدن سیستم کنترل الکترونیکی گیربکس
  • فرسودگی قطعات گیربکس و دنده‌ها
  • رانندگی بد و ضربه به گیربکس
  • خطا در سیستم هیدرولیک گیربکس
  • نشتی و خروج روغن از گیربکس
  • استفاده طولانی از ماشین بدون تعویض روغن
  • انجام ندادن سرویس و نگهداری درست از گیربکس

در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان مجموعه گیربکس عاشوری می توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید .

تعمیرگیربکس اتوماتیک

علائم خرابی گیربکس تیگو

در برخی مواقع گیربکس تیگو دچار مشکلاتی می‌شود که علائم مختلفی دارد. در زیر علائم بروز ایراد در آن را بررسی می‌کنیم:

  • نداشتن قدرت کافی خودرو: زمانی که موتور ماشین کار می‌کند، ولی قدرت کافی نداشته یعنی گیربکس آن خراب شده است. این مشکل به دلایلی چون داغ شدن زیاد گیربکس و یا از کار افتادن قطعات داخلی رخ می‌دهد. در این صورت باید از یک مکانیک متخصص کمک بگیرید.
  • شنیدن صدای وزوز یا دنگ دنگ: وقتی از ماشین صدایی شنیده شود، باید آن را جدی گرفت. شنیدن صدای وزوز یا دنگ دنگ از خودرو نشان از ایراد در گیربکس بوده و باید سریع آن را بررسی کرد.
  • نماندن گیربکس در دنده: وقتی ماشین را در حالت دنده قرار داده و حرکت نکند؛ یعنی گیربکس مشکل پیدا کرده است. در این صورت شاید بدنه سوپاپ گیربکس پیدا کرده باشد.
  • تأخیر در تعویض دنده‌ها: از دیگر علائم خرابی گیربکس تیگو تأخیر در تعویض دنده‌ها است. اگر گیربکس دیر به دنده برود، شاید گیربکس آلوده شده و یا اینکه نشتی داشته باشد. این حالت را جدی بگیرید؛ زیرا احتمال آسیب دیدن قطعات وجود دارد. علت بعدی این مشکل شاید مربوط به موتور باشد، در این حالت گیربگس نمی‌تواند به دنده‌های بالاتر رود.
  • نشت مایع گیربگس: وقتی در زیر خودرو مایع قرمز رنگ به چشم بخورد؛ یعنی واشر، آب بند مایع گیربگس یا یکی از خطوط زیر کولر نشتی پیدا کرده است. نشت مایع خیلی خطرناک بوده و باید سریع آن را بررسی کرد. معمولاً در زمان نشت مایع بوی سوزش و سوختگی متوجه خواهید شد.
  • روشن بودن چراغ چک موتور: روشن بودن این چراغ نشان از مشکلاتی چون لغزش گیربکس، گرم شدن زیاد، مشکلات شیر برقی و… در گیربکس دارد.
  • سر و صدای ماشین در حالت خلاص: از دیگر علائم خرابی گیربکس تیگو سر و صدای ماشین در حالت خلاص است. معمولاً وقتی در حالت خلاص ماشین صدا دهد،یعنی گیربکس آن ایراد دارد. گاهی اوقات با تعویض روغن می‌توان مشکل را حل کرد، اما در صورت برطرف نشدن مشکل باید حتماً به یک مکانیک مراجعه کنید. این مشکل به دلیل کم بودن روغن گیربکس، چرخ دنده و قطعات رخ می‌دهد. ‌
  • عدم کارکرد درست کلاچ: در زمان استفاده از کلاچ اگر مجبور هستید آن را زیاد پایینیا بالا بیاورید،یعنی گیربکس خراب شده است. در این حالت باید مجدداً سیستم تنظیم‌کننده کلاچ تنظیم شود. دلایلاین مشکل عبارتند از: تنظیم کبودن سیستم عملکرد کلاچ، نشت مایع هیدرولیک، نقص در اتصالات سیستم هیدرولیک
علائم خرابی گیربکس تیگو

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50

تعمیرگیربکس اتوماتیک

سرویس گیربکس تیگو

انجام سرویس گیربکس تیگو باید توسط یک فرد متخصص انجام شود. برای کاهش مشکلات و افزایش طول عمر گیربکس به صورت منظم و دوره‌ای سرویس را انجام دهید. مراحل سرویس گیربکس اتوماتیک به شرح زیر است:

  • تعویض روغن گیربکس: اولین کار در سرویس این بخش عوض کردن روغن آن است. در تعویض روغن گیربکس اتوماتیک مقدار روغن باید به حدی که تولید‌کننده توصیه کرده، باشد.
  • بررسی سیستم هیدرولیک: در گام بعدی سیستم هیدرولیک را بررسی و عیب‌یابی می‌کنند. اگر قطعات هیدرولیکی نیاز به تعویض دارد، باید این کار انجام شود.
  • بررسی دنده‌های گیربکس: در این مرحله در صورت نیاز به تعویض دنده‌ها این کار را انجام دهید.
  • بررسی قطعات الکترونیکی: گام بعدی در سرویس گیربکس تیگو مربوط به بررسی قطعات الکترونیکی است. در صورت تعویض قطعات حتماً نوع اصلی آن را جایگزین کنید.
  • بررسی قطعات دیگر: قطعات دیگر گیربکس چون بلبرینگ‌ها و شافت‌ها را بررسی کرده و ایراد آن را مشخص کنید. هر کدام از قطعات نیازمند تعویض را با قطعات اصلی و با کیفیت عوض کنید.

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x60

تعمیرگیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو

در هنگام خرابی گیربکس باید برای تعمیر آن اقدام شود. زمانی که علائم بالا رخ دهد،یعنی گیربکس نیاز به تعمیر دارد. هزینه و مدت زمان آن به خرابی و مشکل ایجاد شده بستگی دارد. در صورت نیاز به تعمیر حتماً به یک تعمیرکار متخصص و با تجربه مراجعه کنید. برای اطمینان از سالم بودن گیربکس باید تمامی قطعات آن را بررسی کرد. تمامی قطعاتی که نیاز به تعمیر دارد را تعمیر و در صورت نیاز به تعویض حتماً برای تعویض آن اقدام نمایید. لازم به ذکر است که در صورت نادیده گرفتن مشکلات گیربکس احتمال آسیب دیدن بیشتر قطعات داخلی و خودرو وجود دارد.

سرویس گیربکس تیگو

سخن پایانی

گیربکس اتوماتیک تیگو در ماشین‌های تیگو کیفیتی بالایی دارد. شرکت چری ماشین‌های تیگو را در سه مدل تیگو۵، ۷ و ۸ تولید و وارد بازار کرده است. به دلایل مختلفی احتمال بروز مشکل در گیربکس تیگو وجود دارد به همین دلیل بهتر است علائم خرابی آن را بدانید و در صورت مواجه با آن سریع به مکانیک و تعمیرکار متخصص مراجعه نمایید.‌

لازم به ذکر است که با سرویس دوره‌ای گیربکس اتوماتیک می‌توان جلوی خرابی‌های بیشتر و آسیب به دیگر قطعات را گرفت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، تنها کافی است با کارشناسان ما در گیربکس عاشوری تماس حاصل کنید.