تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس H30 Cross

تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس H30 cross یکی از کارهای حساس و کلیدی می باشد که شما حتما باید مطمئن باشید که این کار را به تعمیرکاری متبحر و کارآزموده می سپارید زیرا گیربکس در خودروهای اتومات یکی از اجزای بسیار مهم و کلیدی می باشد و در صورت خرابی گیربکس، عملا خودروی اتومات شما بی استفاده خواهد شد. در خودروهای چینی هم اکثرا از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند. و اگر شما دارنده اچ سی کراس و یا دیگر خودروهای چینی هستید لازم است بدانید که گیربکس اتوماتیک به نگهداری، مراقبت و در هنگام نیاز به تعمیر به‌ موقع نیاز دارد. تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودرو و تعمیر گیربکس h30 کراس در مجموعه گیربکس عاشوری زیر نظر متخصصین کاربلد و ماهر انجام میگیرد ، جهت مشاوره و تعیین وقت شما می توانید با یکی از شماره های درج شده در سایت تماس حاصل نمایید.

تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x60

تعمیرگیربکس اتوماتیک

معرفی خودروی اچ سی کراس

دانگ فنگ H30 Cross، در فروردین سال ۱۳۹۵ توسط ایران‌ خودرو برای ورود به بازار ایران معرفی شد. دانگ فنگ H30 کراس به پیشرانه‌ی نام‌آشنای TU5 مجهز است. حجم این پیشرانه ۱.۶ لیتر و توان خروجی آن ۱۰۵ اسب‌ بخار در ۵۷۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور تولیدی آن برابر با ۱۴۲ نیوتن‌متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

تمامی قدرت تولیدی توسط جعبه‌دنده‌ی خودکار به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. دانگ فنگ یکی از چهار خودروساز بزرگ چین است که سابقه تولید خودروهای سواری، اتوبوس و خودروهای تجاری و قطعات خودرو را در کارنامه خودش دارد. شتاب رسمی 12.5 ثانیه، حداکثر سرعت 183 کیلومتر بر ساعت و مصرف ترکیبی 7.04 لیتر در هر صد کیلومتر از دیگر ویژگی‌های H30 کراس محسوب می‌شوند

گیربکس اچ سی کراس

جعبه دنده‌ی نسخه‌ی اتوماتیک این خودرو از نوع ۴ سرعته به نام استپ گیت است که ساخت کمپانی AISIN ژاپن است که عملکرد نرم‌ و بدون تقه‌ای از خود نشان میدهد این جعبه دنده ۳ حالت رانندگی دارد که شامل برفی ، اسپرت و حالت O/D یا نگهدارنده‌ دنده است. در بعضی کشورها این جعبه دنده حالت تیپ ترونیک نیز دارد که در این نسخه‌ها حالت رانندگی O/D حذف شده و حالت تیپ ترونیک جایگزین آن شده است.

جعبه دنده آیسین از جعبه دنده های معروف ژاپنی بوده که در مقاله زیر راجع به آن بیشتر توضیح خواهیم داد.

تعمیر گیربکس اچ سی کراس

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک جک j5

تعمیرگیربکس اتوماتیک

نشانه ها و دلایل خرابی گیربکس اتوماتیک H30 CROSS

  • قرار گرفتن گیربکس اچ سی کراس H30 Cross در حالت اضطراری

مد اضطراری در گیربکس H30 با توجه به چهار دنده بودن دنده ی سه است،یعنی زمانی که گیربکس در حالت اضطراری میرود دیگر دنده های یک،دو و چهار را نخواهیم داشت و گیربکس صرفا با دنده ی ۳ حرکت می کند.قرار گرفتن گیربکس در حالت اضطراری با روشن شدن آلارم گیربکس(اس و برف) بر روی صفحه کیلومتر همراه است و با ثبت خطا در کامپیوتر گیربکس اتفاق می افتد. برای رفع حالت اضطراری حتما باید با استفاده از دستگاه دیاگ خطای ثبت شده مورد بررسی قرار گیرد و بررسی شود که ایراد از کجاست.

  • بوی سوختگی از سمت جعبه دنده اچ سی کراس

هنگامی که تمامی قسمت های خودرو را چک کردیم و مطمئن شدیم منشا این بو از جعبه دنده است باید گفت این مورد می‌تواند یکی از نشانه های خرابی گیربکس اتوماتیک باشد. افزایش دمای گیربکس، کم بودن میزان روغن جعبه دنده، کثیف شدن و کاهش کیفیت روغن اتومات از جمله دلایل بروز این مشکل محسوب می شوند.جهت حل این مشکل حتما در اولین فرصت نسبت به تعویض روغن گیربکس اتومات خود اقدام نمایید.

  • شنیده شدن صداهای زوزه مانند در حالت خلاص گیربکس h30 cross

اگر در وضعیت خلاص یا N صداهایی شبیه زوزه همراه با لرزش و کوبش از سمت گیربکس احساس می‌کنید، احتمالا جعبه دنده اتوماتیک ماشین شما دارای نقص است. این مورد می‌تواند از علائم خرابی شیر برقی گیربکس اتوماتیک یا نشانه وجود ایراد در توربین و سامانه‌های کلاچ جعبه دنده اتوماتیک باشد.  

  • جلو و عقب نشدن گیربکس اچ سی کراس 

زمانی که این اتفاق برای گیربکس می افتد اگر با قرار گرفتن گیربکس در حالت درایو یا دنده عقب ماشین هیچ حرکت و عکس العملی به جلو و عقب نداشته باشد، میتواند دلیل آن بریده شدن هزار خاری توربین،شکسته شدن اویل پمپ و یا گرفتگی فیلتر گیربکس باشد،که در همه ی حالات نیاز به پیاده سازی و دوباره مونتاژ شدن کامل گیربکس اتوماتیک است به غیر از گرفتگی صافی گیربکس.

گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50

تعمیرگیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک H30 کراس

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس  وابسته به نوع خرابی و ایراد ایجاد شده در آن متغیر خواهد بود و همچنین با توجه به نوسانات قیمت قطعات و متفاوت بودن انواع گیربکس ها، نمی توان قیمت دقیق را برای تعمیر گیربکس h30کراس مشخص کرد زیرا عوامل زیادی هستند که در تعیین قیمت نهایی دخیل هستند ، به همین دلیل بهترین راه برای مطلع شدن از هزینه ها تماس با مجموعه گیربکس عاشوری و مشاوره رایگان با کارشناسان این مجموعه می باشد.

سخن پایانی

همانطور که در بالا گفتیم عوامل بسیار زیادی ممکن است باعث خرابی گیربکس اچ سی کراس شما شده باشد و گفتیم که گیربکس های اتومات از حساس ترین بخش های خودروهای اتوماتیک هستند و همچنین تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس از حساسیت بالایی برخوردار است به همین دلیل بهتر است در انتخاب تعمیرکار خوب دقت لازم را به خرج دهید تا با انتخاب اشتباه باعث اتلاف وقت و هزینه خود نشوید. در صورت نیاز به مشاوره می توانید با مشاورین ما در مجموعه گیربکس عاشوری تماس حاصل نمایید.