تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50

تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان مدل ایکس 50 مانند سایر خودروهای اتوماتیک داخلی و خارجی نیاز به تخصص بالایی دارد، در کل گیربکس خودرو‌ها اصلی‌ترین بخش آنها می‌باشد که باید مورد توجه زیادی قرار بگیرد تا دچار خرابی نشود. لازم به ذکر است که گیربکس اتوماتیک بیشتر در معرض خرابی قرار دارد پس بیشتر باید به آن هم توجه کرد تا با خراب شدن هزینه سنگینی را برای شما به ارمغان نیاورد. لازم به ذکر است که تعمیر گیربکس اتوماتیک این مدل خودرو هم در مجموعه گیربکس عاشوری به صورت حرفه‌ای توسط افراد مجرب و متخصص انجام می‌شود. این مجموعه در زمان از روز پاسخگوی نیاز شما می‌باشد و اصولا خدمات فراوانی دارد که آنها را به صورت ویژه به مشتریان ارائه می‌دهد.

خرابی گیربکس لیفان ایکس 50

خرابی عمده گیربکس اتوماتیک لیفان x50

هر گیربکس اتوماتیک خودرویی ممکن است ضعف‌هایی داشته باشد و از جهت‌هایی دچار خرابی شود. از خرابی‌های عمده گیربکس اتوماتیک لیفان مدل ایکس ۵۰ می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. بوی سوختگی
  2. نشتی روغن
  3. روشن شدن چراغ
  4. تاخیر در شروع حرکت
  5. تقه گیربکس در شروع حرکت
  6. لرزش در شروع حرکت
  7. عدم حرکت خودرو
  8. صداهای غیرعادی گیربکس

این علائم اصولا در خودرو لیفان مدل ایکس ۵۰ به وفور مشاهده می‌شود که در این صورت هنگام خرید این خودرو باید به درستی گیربکس را مورد سرویس قرار داد تا از بروز آنها جلوگیری کرد. مراقبت درست از گیربکس می‌تواند خرابی آن را به تعویق بیندازند و عمر مفید گیربکس را افزایش بدهد. تمام علائم گفته شده مختص به یک خودرو نیست و گاه ممکن است که خودرو شما تنها با یک مشکل مواجه شود که در این صورت با اقدام سریع و مراجعه به مرکز تعمیر می‌توان از خرابی بیشتر آن جلوگیری کرد و مشکل را برطرف نمود تا گیربکس فعالیت دوباره خود را به دست بیاورد.

البته ناگفته نماند که در صورت مواجه شدن با لرزیدن گیربکس و تسمه‌ها، درگیر نشدن اتومبیل، سر و صدا‌های غیرطبیعی در خودرو مانند زوزه، کوبیدن و پایین آمدن سطح روغن و نشت کردن آن در محل پارک خودرو هم باید به سرعت به مرکز تعمیر مراجعه کنید.

همچنین تعمیرکاران این مجموعه علاوه بر تعمیر گیربکس لیفان، تخصص و مهارت بالایی در تعمیر گیربکس اتوماتیک h30کراس داشته و با کمترین هزینه ها تعمیر خودروی اتومات شما را انجام خواهند داد.

تعمیر گیربکس اتومات لیفان x50

نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50

نحوه تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان مدل ایکس ۵۰ همواره نیاز به مهارت و تجربه و تخصص زیادی دارد زیرا این قطعه اتوماتیک سیستم پیچیده‌ای دارد که باید به درستی باز و بسته و تعمیر شود تا فعالیت آن بهبود پیدا کرده و خرابی آن به خوبی از بین برود. برای انجام تعمیر این قطعه در خودرو لیفان شما باید مراحل زیر را طی کنید:

  1. ابتدا خودرو را خاموش می‌شود و دنده را خلاص می‌گردد یا همان در حالت N قرار می‌گیرد.
  2. پدال گاز و ترمز اصولا همزمان فشرده شده و سوییچ خارج می‌گردد.
  3. در این مرحله پدال گاز رها نمی‌شود و در زمان فشردن پدال دوباره سوییچ وارد شده و خودرو روشن می‌شود و سپس دنده از حالت ان به دی تغییر کرده تا میزان تقه و شوک مشخص شود.
  4. با فشردن پدال ترمز دکمه CVT که روشن شده بود خاموش می‌شود.

با تکرار این حرکت اصولا شوک گیربکس از بین رفته و فعالیت آن بهبود پیدا می‌کند اما در صورتی که تقه قطع نشد و دنده به درستی جابه‌جا نشد باید به مرکز تعمیر مراجعه کرد تا روغن آن تعویض گردد و قطعاتی که دچار خرابی شده اند تعویض شده و در نتیجه گیربکس دوباره فعالیت خود را به دست بیاورد.

همچنین بخوانید : تعمیر گیربکس اتوماتیک CVT

تعمیرگیربکس اتوماتیک

نکات مهم هنگام تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان ایکس 50

در زمان تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50 همواره باید به نکات متعددی توجه شود که برخی از این نکات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. مهمترین نکته در مورد تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان X50 این است که گیربکس اتوماتیک در مقایسه با گیربکس دستی حساس‌تر می‌باشد. البته دلیل این موضوع انتقال گشتاور موتور از طریق جریان روغن به گیربکس و ساختار هیدروالکترومکانیکی گیربکس است. از این رو خطاها و ایرادات به‌وجود آمده در گیربکس باید جدی گرفته شوند و در اولین فرصت نسبت به رفع آنها اقدام نمایید.

قابل ذکر است که هنگام خرابی در گیربکس لیفان اتوماتیک حتی اگر خرابی بسیار کوچک و ناچیز هم باشد باید اقدام به تعمیر کرد زیرا برخی خرابی‌های کوچک در صورتی که مورد تعمیر قرار نگیرند مشکلات زیادی را به ارمغان می‌آورند. توجه کردن به سرویس به موقع خودرو و گیربکس آن و توجه کردن به انواع علائم خرابی و غیره می‌توان سلامت گیربکس خود را تضمین کرد و از عملکرد عالی آن لذت برد.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50

هزینه تعمیر گیربکس ثابت نیست و بسته به عوامل گوناگونی متغیر خواهد بود. گاهی اوقات در صورتی که گیربکس خودرو مشکل جدی داشته باشد باید از خودرو جدا شود و تعمیر کامل آن صورت بگیرد اما بدیهی است که اگر نیاز به تعویض قطعه خاصی باشد، هزینه بیشتری باید برای تعمیر گیربکس بپردازید. با این حال اگر مشکل گیربکس با یک سرویس ساده رفع شود، هزینه پرداختی کمتر خواهد بود، در هر صورت شما باید قبل از قرار دادن خودرو خود در اختیار تعمیرکار از هزینه پرداختی مطلع شوید.

راهنمای انتخاب مرکز تعمیر معتبر گیربکس اتومات

برای گیربکس اتوماتیک لیفان x50  همواره با معرفی بهترین مرکز به مشتریان خیال آنها را آسوده کرده که با اطمینان کامل خودرو خود را در اختیار آن مرکز قرار بدهند و تا مورد تعمیر اصولی قرار بگیرد. مرکز تخصصی گیربکس عاشوری یکی از این مراکز تعمیر معتبر و با‌سابقه می‌باشد که توانسته با ارائه بهترین خدمات به مشتریان خود جایگاه ویژه‌ای را پیدا کند. این مرکز معتبر انواع جک‌های حمل خودرو و دستگاه‌های عیب یابی و تجهیزات تعمیری را دارا می‌باشداز این رو محبوبیت زیادی به دست آورده است.

سخن پایانی

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک عاشوری یک مرکز تعمیر شناخته شده در تهران می‌باشد که به صورت حرفه‌ای تعمیر گیربکس‌های اتوماتیک را انجام می‌دهد به خصوص گیربکس اتوماتیک خودرو لیفان که بسیار حساس است. لازم به ذکر است که این مجموعه هنگام نیاز به قطعه از بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات اصل متناسب با مدل خودرو استفاده می‌کند تا عملکرد گیربکس دچار اختلال نشود و فعالیت خوبی داشته باشد. شما می‌توانید در هر زمان از روز که لازم است به این مجموعه مراجعه کنید و خودرو خود را به خوبی مورد تعمیر قرار بدهید و از خدمات ویژه بهره‌مند گردید.