علت صدا در گیربکس تیگو

علت صدا در گیربکس خودروها یک موضوعی است که اغلب موجب نگرانی رانندگان می‌شود. زمانی که خودرو تیگو صدایی غیرعادی از خود ایجاد می­کند، ممکن است سوالات زیادی در ذهن افراد ایجاد نماید. برای افرادی که از خودروهای تیگو استفاده می‌کنند، شنیدن صدایی از گیربکس می‌تواند موضوعی مهم باشد. تیگو یکی از خودروهای چینی جدید است که علاوه بر ظاهر زیبا، عملکرد خوبی را ارائه داده و در نتیجه توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است. در ساختار خودرو تیگو 5 از گیربکس اتومات 7 سرعته از نوع CVT استفاده شده است. این قطعه از عملکرد بالایی برخوردار بوده و ویژگی‌های خوبی دارد؛ با این وجود نباید مشکلات و معایب آن را نادیده گرفت. یکی از نکات مهمی که قرار است در این مقاله در مورد آن صحبت کنیم صدای گیربکس در خودرو تیگو و علت آن است. این موضوع از اهمیت بالایی برخودار است و باید به سرعت به آن رسیدگی شود. در این مقاله، به بررسی علت صدا در گیربکس خودروی تیگو و تعمیر گیربکس اتوماتیک این خودرو می‌پردازیم.

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x50

تعمیرگیربکس اتوماتیک

ایجاد صدای غیرعادی در تیگو و دلیل اصلی آن

صداهای غیرعادی در خودروهای رده بالا مانند تیگو 5، می‌تواند نشانه‌ای از وجود مشکل در بخش‌های مختلف خودرو باشد. یکی از علل اصلی این صداها در گیربکس ممکن است کمبود روغن گیربکس باشد. روغن گیربکس نقش بسیار مهمی در حفظ ویسکوزیته و روان بودن عملکرد گیربکس دارد. با کاهش میزان روغن گیربکس، قطعات در تماس با یکدیگر قرار می‌گیرند و این ممکن است منجر به ایجاد صداهای غیرمعمول شود.

تعویض روغن گیربکس اتوماتیک به موقع می‌تواند از ایجاد این صداها جلوگیری کند. علاوه بر این، باید توجه داشت که صداهای غیرمعمول ممکن است نشانه‌ای از مشکلات مکانیکی دیگر نیز باشند؛ بنابراین برای تشخیص دقیق علت صداها و انجام تعمیرات لازم، توصیه می‌شود به تکنسین متخصص مراجعه کنید. با تعمیر گیربکس اتوماتیک و تعویض قطعات آسیب‌دیده، مشکلات گیربکس تیگو 5 قابل حل و رفع است و خودرو به حالت عادی خود باز می‌گردد.

بیشتر بخوانید
مزایا و معایب گیربکس لیفانx60 از نظر دارندگان این خودرو
علت صدا در گیربکس تیگو 5

در صورت نیاز به مشاوره با کارشناسان مجموعه گیربکس عاشوری می توانید از طریق دکمه زیر اقدام کنید .

تعمیرگیربکس اتوماتیک

نشانه های خرابی گیربکس تیگو CVT

نشانه‌ها و علائم خرابی گیربکسCVT در خودروهای تیگو بسیار حیاتی است. برای اینکه بتوانید به موقع برای رفع مشکلات خودرو اقدام کنید، لازم است که به طور کامل با علائم خرابی گیربکس ماشین آشنا شوید. در غیر این صورت، خرابی گیربکس به مرور زمان می‌تواند به دیگر قسمت‌های خودرو نیز آسیب جدی وارد کند. به‌علاوه، خودروهای مجهز به گیربکسCVT، از لحاظ عملکردی و تفاوت‌های فنی با خودروهای معمولی متفاوت هستند.جهت تعمیر گیربکس اتوماتیک شرق تهران میتوانید با ما در ارتباط باشید.

لرزش گیربکس تیگو

یکی از نشانه‌های مهم خرابی گیربکسCVT، احساس لرزش در آن است. اگر این لرزش‌ها به صورت ناگهانی افزایش یابد و با افزایش سرعت خودرو همراه شود، نشان­دهنده خراب بودن گیر بکس بوده و نیاز به تعمیردارد. دقت داشته باشید، هنگام تغییر دنده در تیگو، هیچ گونه لرزش یا ضربه‌ای نباید حس شود. علت اصلی این مشکل معمولاً به کمبود روغن یا نشتی آن مربوط می‌شود.

روشن شدن چراغ اخطار موتور

در خودروهایی که دارای دنده اتوماتیک هستند، مانند تیگو یک چراغ اخطار برای نمایش مشکلات در موتور و گیربکس وجود دارد. روشن شدن این چراغ یکی از نشانه ­های خرابی گیربکس است. وجود این چراغ اخطار به دلیل حضور سنسورهای متعددی است که در این خودروها نصب شده‌اند. سنسوری که به طور خاص برای تشخیص مشکلات گیربکسCVT طراحی شده است، با نام ECU شناخته می‌شود که به عنوان هوش مصنوعی مرکزی خودرو نیز معروف است. در صورت مشاهده این علامت بهتر است برای تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو اقدام کنید.

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک لیفان x60

تعمیرگیربکس اتوماتیک

خارج شدن دنده خودرو از محل خود

مورد بعدی که به ندرت رخ می‌دهد و نشانه‌ای از مشکلات جدی در گیربکس است، خارج شدن دنده از محل خود است. در خودروهای دارای دنده‌های اتوماتیک،ECU ماشین قادر به محاسبه وضعیت‌های مختلف است و بر اساس آن‌ها عملکرد دنده‌ها را تنظیم می‌کند. اگر سیستم انتقال قدرت یاECU نتوانند به درستی واکنش دهند، فشار دادن گاز توسط راننده می‌تواند باعث لغزش چرخ‌های دنده‌های گیربکس شود و دنده از مکان خود خارج گردد. این موضوع نشان‌دهنده یک مشکل جدیدر تیگو است؛ بنابراین توصیه می­کنیم حتما به یک تعمیرگاه مناسب مراجعه کنید و در صورت لزوم تعمیر گیربکس اتوماتیک را انجام دهید.

بیشتر بخوانید
نقد و بررسی مزایا و معایب لیفان x60 دنده اتومات

صدای عجیب و غیرعادی

همانطور که می­دانید خودرو تیگو به رانندگی راحت و بدون صدا بودن معروف است؛ اما گاهی اوقات ممکن است با صداهای نامتعارف در خودروی خود مواجه شوید که می‌تواند شما را نگران کند. ایجاد صداهای غیرمعمول از قسمت‌های داخلی گیربکس و موتور، معمولاً نشانه‌ای از وجود مشکلات در جعبه دنده یا سیستم انتقال قدرت است. این صداها ممکن است شبیه صدای ناله باشند که معمولاً ناشی از کمبود روغن یا مایع درون گیربکس هستند. در صورت نادیده گرفتن این صداها، ممکن است با خرابی‌های جدی‌تری مواجه شوید که باعث افزایش هزینه‌ها و تعمیرات پیچیده‌ترخواهد شد.

احساس بوی روغن

موضوع بعدی که نیاز به توجه دارد، بوی روغن یا مشاهده روغن در قسمت‌های خارجی گیربکس است. روغن یا مایعی که بین قطعات داخلی گیربکس حضور دارد، برای کاهش اصطکاک و جلوگیری از خوردگی قطعات استفاده می‌شود. نشت روغن گیربکس، علتی برای خرابی گیربکس است. در صورتی که روغن گیربکس نشت کند و به قسمت‌های خارجی گیربکس برسد، می‌تواند نشانه‌ای از خرابی و نیاز به تعمیرات باشد. پیش از اینکه خوردگی قطعات و چرخ‌دنده‌های داخلی گیربکس رخ دهد، بهتر است برای تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 5 و یا انواع دیگر تیگو به تعمیرگاه مراجعه کرده و این مشکل را برطرف کنید

تعمیر گیربکس تیگو

خدمات گیربکس عاشوری : تعمیر گیربکس اتوماتیک اچ سی کراس

تعمیرگیربکس اتوماتیک

سخن پایانی

خودروی تیگو یکی از ماشین‌های چینی است که به عملکرد سریع و بدون صدا معروف است. اما یکی از مشکلاتی که ممکن است برای برخی از افراد پیش بیاید، ایجاد صدای غیرمعمول در گیربکس است. این صدا ممکن است نشانه‌ای از خرابی در گیربکس باشد که نیاز به تعمیر یا تعویض روغن دارد. برای رفع این مشکل، بهتر است هر چه سریع­تر به تعمیرگاه تخصصی مانند تعمیرگاه عاشوری مراجعه کرده و نسبت به تعمیر گیربکس اتوماتیک خود اقدام کنید. این مجموعه تعمیر گیربکس اتوماتیک انواع خودرو های چینی ائم از تعمیر گیربکس اتوماتیک ام وی ام X33 و تعمیر گیربکس اتوماتیک آریزو 5 و… انجام میدهد.

بیشتر بخوانید
پنج دلیل لرزش خودروی اتوماتیک + راه حل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *